Vampire Academy

queen tatiana Pictures, Images and Photos

onsdag 16 november 2011

Säg något - Laurie Halse Anderson


Det är första dagen i high school. Jag har sju
nya anteckningsböcker, en kjol jag avskyr och
ont i magen.

Från det ögonblick Melinda Sordino sätter sin
fot på Merryweather High vet hon att hon är en 
utstött. Hennes vänner vill inte längre veta av 
henne, alla ser henne som den tjejen som
förstörde en stor fest genom att ringa polisen.
Ingen bryr sig om att ta reda på varför hon ringde
och Melinda kan inte heller säga något, för
den hemligheten hon bär på är för smärtsam att
tala om. Så hon tiger.
Ett av de starkaste och mest berörande porträtt
som någonsin gjorts av en ung flicka som lyckas
behålla sin integritet och sin bitska galg-humor,
trots att hon hamnat utanför all social
gemenskap och måste slåss för sin överlevnad.
Spänning, skarp psykologi, humor och ironi
på ett bräde!
En stor läsupplevelse!

Boken utsågs av ALA (American Association for 
Libraries) till "Best Book for Young Adults" och
nominerad till National Book Award oct ALA
Honor Book. Den låg i flera vector bland de tjugo
mest sålda på den totala bestseller-listan för 

1 kommentar:

  1. Du missar väll inte min blogg om Taylor Lautner? jag uppdatera dagligen med en massa saker om Taylor Launtr och nyehter! Vill du se alla heta bilder innan alla andra? Då är den här bloggen perfekt för dig! Du hittar den på: http://taylorfever.nu/

    SvaraRadera

Har du en bok du vill att vi ska recensera? Eller vill du skriva om vad du tycker om boken? Kommentera på bara! :) OBS! OM DU VILL TIPSA MIG (WILMA) SÅ KLICKA IN PÅ MIN FRÅGESIDA IST! :)