Vampire Academy

queen tatiana Pictures, Images and Photos

måndag 21 november 2011

Jag saknar dig, jag saknar dig! - Peter Pohl & Kinna Gieth


Nu är det april månad och hemma i Rosengården sitter två
flickor. Cilla och Tina heter de. Enäggstvillingar är de och
ska fylla fjorton år i sommar. Men det får inte Cilla vara med 
om - hon kommer snart att dödas i en trafikolycka. Det är
det vidrigaste som har hänt mig, och jag berättar det med en
gång, för det här är inte menat att vara en spännande story
med ett fiffigt slut som måste hållas hemligt till sista sidan,
utan den handlar om Tina som blev kvar, tvungen att försöka
stå upprätt och hålla balansen i livet utan Cilla. Och jag som
berättar är Tina, men jag vet att jag inte kommer att orka
berätta om "mig", så därför säger jag "hon" i stället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok du vill att vi ska recensera? Eller vill du skriva om vad du tycker om boken? Kommentera på bara! :) OBS! OM DU VILL TIPSA MIG (WILMA) SÅ KLICKA IN PÅ MIN FRÅGESIDA IST! :)